Läs här om hur du söker till oss.

Kvalitetspolicy

Inom koncernen Atleva står patienten alltid i centrum och erbjuds en hälso- och sjukvård av högsta kvalitet. Viktiga kvalitetsparametrar för oss är lättillgänglighet, säkerhet, integritet, delaktighet och engagemang.

För att uppnå detta ska vi bland annat:

  • Säkerställa rätt kompetens hos våra medarbetare.
  • Erbjuda lättillgänglig vård – såväl digitalt som fysiskt.
  • Arbeta efter vår värdegrund: Helhetssyn, empati, kompetens och kvalitet.
  • Bemöta patienter, försäkringsbolag och regioner på ett trevligt och tryggt sätt.
  • Kontinuerligt vidareutbilda våra medarbetare.
  • Optimera flöden och processer.
  • Arbeta enligt relevanta lagar och förordningar.
  • Följa upp avvikelser löpande och åtgärda eventuella brister omgående.

Koncernen Atleva är måna om att bedriva kontinuerligt förbättrings- och utvecklingsarbete inom såväl kliniska, rehabiliterande och administrativa moment för att alltid säkerställa att våra flöden och processer håller högsta nivå.

Varje kvartal tar vi fram en verksamhetsrapport där våra mål följs upp och vi går igenom vad som händer i våra verksamheter. Rapporten är ett bra stöd för våra chefer och medarbetare som får löpande uppföljning av våra kvalitetsparametrar.

Utöver vår kvalitetsrapport är vårt kvalitetsledningssystem en viktig byggsten i koncernens kvalitetsarbete. Systemet är en naturlig del i vårt dagliga arbete och vår målsättning är att varje år bli certifierade för efterlevnad av ISO 9001.

Vi arbetar kontinuerligt med det systematiska kvalitetsarbetet och inställningen hos samtliga medarbetare ska vara att patienten alltid ska mötas av ett effektivt och högkvalitativt vårdförlopp.

Kvalitetsutvecklare tillsammans med koncernens chefer och medicinskt ansvariga leder och ansvarar över kvalitetsarbetet.